Omuz CPM Cihazı

Elevation 0º / 30º / 175º

Horizontal Adduksiyon / Abduksiyon 0º / 0º / 120º

OMUZ CPM CİHAZI NEDİR?

CPM = Continuous Passive Motion = Sürekli Pasif Hareket  demektir.

Vücutta bulunan eklemler hareketli olması için tasarlanmıştır. Eklem cerrahisi sonrasında oluşan yaraların hızlı iyileşmesi için de hareketsiz kalmaması gerekir. Operasyonun ardından CPM uygulanması  iyileşmeyi hızlandırır. CPM, yumuşak doku cerrahisi veya travması sonrasındaki rehabilitasyonun ilk safhasında uygulanabilen bir yöntemdir. Özellikle eklem cerrahisi sonrasında kullanılır. CPM, İngilizce bir kısaltmadır. Açılımı “continuous passive motion” yani “sürekli pasif hareket” olarak tanımlanır. Uygulamayı yapan cihaza CPM cihazı adı verilir. Bu işlem, inflamasyonu ve ağrıyı azaltır. Cihazlar, belirli bir düzende pasif olarak eklemlere hareket sağladığı için iyileşme hızını arttırır. Omuz operasyonlarından  ve kırıklarından sonra, donuk omuz gibi kıstlanmalarda veya  ağrılı omuz hastalıklarında ,inme  geçirmiş hastalara hekim önerisiyle uygulanır. Cihazın hızı ve açısı gibi parametreler hekim tarafından belirlenir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon cihazı olarak kategorize edilebilir.

HANGİ DURUMLARDA OMUZ CPM KULLANILMASI UYGUNDUR?

Omuz operasyonlarından  ve kırıklarından sonra, donuk omuz gibi kısıtlanmalarda veya  ağrılı omuz hastalıklarında ,inme  geçirmiş hastaların omuz roblemlerinde  hekim önerisiyle uygulanır. Cihazın hızı ve açısı gibi parametreler hekim tarafından belirlenir. Ayrıca;

-Sinovektomi, artroliz ile yapılan artrotomi ve artroskopi uygulamaları

– Cerrahi olarak tedavi edilen kırıklar ve pseudoartrozlar

– Stabil osteosentez

– Endoprostetik implantlar

– Dekompresyon cerrahisi

– Narkoz altında eklem mobilizasyonu

OMUZ CPM CİHAZI ETKİSİNİ NASIL GÖSTERİR?

Eklem cerrahisinden sonra uygulanan CPM cihazı, hasarlı kemiğin, kıkırdağın ve diğer dokuların düzenli hareketini sağlayarak besin difüzyonuna olanak tanır. Oluşan fiziksel hareket eklemlerde bulunan sinovyal sıvının hareketini de sağlar. Bu sayede dokular arasındaki kanın ve metabolik ürünlerin geçişi kolaylaşır. İyileşme hızlanınca ameliyat sırasında uygulanan protezlerin uyum süreci de hızlanır.

Cerrahi işlem gören eklemlerin rehabilitasyon sürecinde CPM cihazları kullanılmazsa sorunlar oluşabilir. Uzuvların uygun şekilde hareket etmemesi dokular arası madde geçişini yavaşlatır ve bu da iyileşme sürecini olumsuz etkiler. Eklemlerde bulunan kemik, kıkırdak, damar ve bağ dokularının birbirlerine olan uyumu ve iyileşmesi CPM sayesinde hızlanır.

CPM cihazlarının kullanımı ağrı tedavisinde de son derece etkilidir. Doğal koşullarda eklem sıvısı hareket halindedir. Cerrahi işlem sonrasında eklem hareketlerinde azalma olacağı için eklem sıvısı da daha durağan hale gelir. CPM sayesinde eklem hareketleri oluşturulur ve eklem sıvısı hareketlendirilir. Böylece hasarlı bölgeye daha fazla besin ve oksijen ulaşmaya başlar, ayrıca ağrı da azalır.

Cerrahi işlemlerden sonra hareket kabiliyeti azalan eklemlerin zorlanmaması gerekir. Dokulara zarar vermeden belirli bir düzen ile pasif hareket ancak CPM cihazları ile sağlanabilir. Ortopedi ve fizik tedavi ürünleri arasında en önemli tedavi cihazlarından biridir.