Romatolojik Hastalıklar Neden Ortaya Çıkar?

Romatolojik hastalıklar çok geniş bir alana yayıldığından, ortaya çıkmasının da pek çok nedeni olabilmektedir. İnsan vücudunda en sık karşılaşılan ve en çok bilinen eklem hastalığı romatizmadır. Kaslarda, kemiklerde, eklemlerde ve bunları birleştiren bağlarda ki ağrı ve hareket azlığına, hatta zaman zaman şekil bozukluklarına bile neden olan hastalıklara genel genel anlamda romatizma denmektedir.

Ağız ve göz kuruluğu, sebepsiz ateş, sebepsiz kilo kaybı, sebepsiz deri döküntüsü, sürekliliği olan karın ağrısı, sık sık göz iltihabı, ağızda yara, genital bölgede yara, eklem ağrıları, şişlikler, hareket kısıtlılığı, sabahları daha çok ortaya çıkan bel ağrısı ve bel tutulması, cilt altında bezeler, güneşe aşırı duyarlılık ve güneşe bağlı yaralar oluşumu, güçsüzlük, merdiven çıkamamak, inememek, oturup kalkamamak kas ağrıları gibi semptomlar romatolojik hastalıklara bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir.

200’ün Üzerinde Romatizmal Hastalık Vakası

Romatolojik rahatsızlıklar teşhis edildiği andan itibaren sürekli ve düzenli bir tedavi planı gerektirmektedir. Romatolojik hastalıklar neden ortaya çıkar? Bağışıklık sisteminin düzgün çalışmamasından kaynaklı olarak ortaya çıkabilmektedir. Romatolojik hastalıkları genel olarak incelediğimizde hastalıkların oluşum nedenleri, genetik,  fiziksel, çevresel faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Romatizmanın neden olduğu şişlikler, ağrılar, şekil bozukluklarına romatoloji bilimi dahilinde tanı konulur ve gerekli tedavi sağlanır.

Romatolojik hastalıklar neden ortaya çıkar? Birbirinden farklı şekillerde ortaya çıkabilen neredeyse 200 ün üzerinde romatizmal hastalık bulunmaktadır. Hastanın bir doktora başvurmasının en önemli nedenlerinden biri hastalığın yer aldığı bölgede oluşan ağrı hissidir. Romatolojik hastalıklarda bu ağrılar yavaş yavaş başlasa da zamanla şiddetli hale gelebilmektedir. Buna ek olarak ağrının ön planda olmadığı romatolojik rahatsızlıklarda mevcuttur

Romatolojik Hastalıklar Neden Ortaya Çıkar?

Romatizmal rahatsızlıkların tedavisinde romatolog ile birlikte beyin cerrahi uzmanı, dahiliye uzmanı Ortopedi uzmanı, fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı dermatoloji uzmanı birlikte çalışır. Eğer romatizmal rahatsızlık Çocukta görülüyorsa immünoloji ya da nefroloji bölümleri ile çalışılmaktadır. Romatolojik hastalıklar neden ortaya çıkar? Çok sayıda romatizmal hastalık olduğundan ramotolojik rahatsızlıkların neden ortaya çıktığı ile ilgili kesin bir bilgiye ulaşabilmek için, doktorunuz tarafından gerekli görülen tetkikler yaptırmanız gerekmektedir.