Skolyoz Hastalığında Hangi Egzersizler Yapılmalı ?

Skolyozda etkilenen omurga bölümlerini normalize etmek, kısalan ve zayıf kalan kas gruplarını rotasyonel solunum tekniği ile birlikte solunum kapasitesini de koruyarak aktive etmek amacıyla egzersiz yapılmalıdır.

Skolyoz ileri açılarda omurganın hareketlerini sınırlar. Kişinin bel ve kalça hareketleri normalden daha azdır ve esnekliğini kaybeder, bu durum aynı zamanda duruş bozukluğuna da sebep olur.

Skolyozda kanıt düzeyi en yüksek tedavi yöntemlerinden biri Schroth olarak bilinen kişiye ve eğriliğe özel programlanan egzersizlerdir. Schroth Yönteminin temel taşı kendisi de skolyoz hastası olan Katharina Schroth'un kendi deformitesini tedavi etmeye başlamasıyla atılmıştır.Daha sonrasında Fizyoterapist kızı Christa Schroth ile birlikte özel skolyoz egzersiz programları geliştirmiş ve bunu hastalar üzerinde uygulamaya başlamıştır. Skolyoz egzersizlerindeki en önemli nokta, skolyozlu her bireyi ayrı ayrı ve detaylı değerlendirilmesi, etkilenen vücut segmentlerini ve omurga hareketlerini analiz edilmesi, eğriliğin yerinin ve açısının belirlenmesi ve buna uygun egzersiz programının düzenlenmesidir.Çünkü skolyoz her insanda farklı etkilenimler oluşturur.

Öte yandan skolyozda yüzme,pilates,yoga sporlarının olumlu etkisi belirtilmekle birlikte bu konuda yeterli bilimsel kanıt yoktur. Skolyozlu bireyin yaşı, eğriliğinin tipi, yeri ve derecesine bağlı olmakla birlikte omurga hareketliliğini artırmak ve korumak amacıyla sportif hareketler desteklenmektedir.