Vertigo Kadınlarda mı Erkeklerde mi Daha Çok Görülür?

Vertigo,  Latince dönmek anlamına gelmektedir. İç kulak hastalıkları ve merkezi sinir sistemi hastalıklarından kaynaklanmaktadır. Bulantı, kusma, kulak çınlaması, işitme kaybı ve baş dönmesi hastalığa eşlik eden istenmeyen bazı durumlardır. Vertigo teşhisi konulabilmesi için hastanın kulak burun boğaz ya da nöroloji bölümlerinden birine gitmesi gerekmektedir. Eğer problem kulaktan kaynaklanmıyorsa doktorunuz nöroloji bölümüne yönlendirecektir.

Vertigo hastalığında sıklıkla karşılaşılan durumlardan biri kulak kristallerinin hareket etmesidir. Travma ve stres bozukluğu, yorgunluk gibi nedenlerle iç kulakta yer alan mineral ve kalsiyum kristalleri yerinden hareket edebilmektedir. Kulağın salyangozuna dağılan kristaller kişi de yoğun baş dönmesi durumu yaratabilmektedir.

Vertigo Nasıl Önlenir?

Olumsuz beslenme alışkanlıkları, aşırı tuz tüketimi, yetersiz sıvı alımı gibi durumlar iç kulakta sıvı artışına neden olabilmektedir. İç kulakta artan denge sıvısı da vertigoya neden olabilmektedir. Vertigonun önlenebilmesi için en başta güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak gerekiyor. Buna ek olarak, stresten uzak bir yaşam, az tuz, bol sıvı, bol protein ve ani hareketlerden uzak durmak vertigo hastalığına yakalanmanızı önleyebilecektir.

Vertigo hastası olup olmadığınızı basit bir test ile de anlayabilmeniz mümkün. Öne eğilip başınızla yuvarlak çizmeye çalıştıktan sonra başınız dönüyorsa doktorunuzla görüşebilirsiniz. Eğer vertigo hastalığından mustaripseniz yatarken bile baş dönmesi sorunu yaşayabilirsiniz.

Vertigo Kadınlarda mı Erkeklerde mi Daha Çok Görülür?

Denge sorunlarına neden olan vertigo hastalığı günlük yaşamı oldukça olumsuz etkileyen, hayat kalitesini düşüren rahatsızlıklardan biridir. Vertigo iç kulak hastalıklarından kaynaklanabileceği gibi merkezi sinir sistemi hastalıklarından dolayı da meydana gelebileceğinden hastanın belirtilerinin mutlaka uzman bir doktor tarafından incelenmesi önemlidir.

Bilinç kaybı, yürürken oluşan denge kaybı, çift görüş, konuşma bozukluğu gibi belirtiler varsa hastanın hemen bir nöroloji uzmanına gitmesi faydalı olacaktır. Vertigo kadınlarda mı erkeklerde mi daha çok görülür? Araştırıldığında kadın hastalarda erkek hastalara oranla daha sık rastlandığı görülmektedir. Buna ek olarak uzmanlar tarafından yapılan araştırmalara göre kadınlarda daha sık görülen migren ve depresyonunda vertigo ve denge kaybı ile ilişkisi kanıtlanmıştır