Yüz Felcinde Rehabilitasyon Nasıl Yapılır?

Yüzümüzde mimik kasları bulunur ve bu kasların hareket etmesini sağlayan sinirler fasial sinir olarak bilinir. Fasial sinir yüzümüzde eşit olarak dağılmıştır. Bu sinirin görevi genel olarak yüzümüzdeki her türlü mimik ve hareketi sağlar.

Örneğin gülmemizden kaş çatmamıza hatta ağlamamıza, dudak ve göz hareketlerimize kadar birçok mimik fasial sinir tarafından kontrol edilir. Bazı durumlarda fasial sinir görevini yerine getiremez ve yüz hareket kabiliyetini kaybeder. Tıpta bu duruma yüz felci adı verilir ve çeşitli tedavileri vardır. Bu tedaviler ve hastanın durumuna göre değişir.

Yüz Felci Nedenleri Nelerdir?

Bazen yüz felcinin herhangi bir nedeni bulunamaz ve bir anda ortaya çıkabilir. Aynı zamanda inme dediğimiz ani felç durumu ciddi bir sorundur. Genellikle merkezi sinir sisteminde gelen bu sorun yüz bölgesini de etkileyebilir. Beyin kanaması, beyin sarsıntısı veya bazı beyin tümörü vakaları da yüz felcine sebep olabilir. Hatta ilerlemiş orta kulak enfeksiyonları, yüze alınan şiddetli darbeler de yüz felcine neden olduğu bilinir.

Doğuma bağlı bazı travmalarda yüz felci sebeplerinden biridir. Yüz felci bazen konuşma bozukluğu veya azalmış gözyaşı ile ortaya çıkabilir. Bazı durumlarda göz seğirmesi olarak karşımıza çıkarken bazen yüz mimiklerinin tamamen kaybolması durumu da yaşanabilir. Yüz felcinin iki türü vardır. Merkezi veya çevresel olan yüz felci merkez yüz felci durumunda beyin kısmında hasar olur. Çevresel yüz felcinde ise yüz kaslarının ana sinir hücrelerinde hasar oluştuğu anlamına gelir.

Yüz Felci Rehabilitasyon Tedavisi

Yüz felcinde rehabilitasyon nasıl yapılır diye merak edenleriniz çoktur elbette.  Yüz felci hastalarında tedavi sürecinde mutlaka rehabilitasyon uygulanmalıdır. Yüz kasları egzersizleri yapılır ve uygulanacak egzersizler hastaya tavsiye edilir. Belirli tekrarlarla yapılan bu egzersizler aynı zamanda masaj ile desteklenir. Aynı zamanda termal tedavi de uygulanır.

Termal tedavi sıcak su torbası ile uygulanan bir yöntemdir ve yüz bölgesindeki kan akımını arttırma ilkesine dayanır. Rehabilitasyon esnasında mutlaka bu işlemler bilgili ve eğitimli kişiler tarafından yapılmalıdır. Verilen egzersizler en az günde 3 defa tekrarlanır.