Boyun Ağrıları Neden Olur? Nasıl Tedavi Edilir?

Uzun süre bilgisayar başında vakit geçirenler veya telefon ile fazlaca haşır neşir olanların mustarip olduğu boyun ağrıları hemen hemen herkesin şikayetçi olduğu bir konudur. Bazı boyun ağrıları ise kişinin tıbbi geçmişinin bir ürünü olarak sonradan da ortaya çıkabilmektedir. Boyun ağrıları pek çok şekilde kendisini gösterebilir. Günlük yaşamınızı etkileyen bu ağrılar zayıflık, uyuşukluk ve karıncalanma gibi pek çok belirtiyi de beraberinde getirmektedir.

Boyun Ağrılarının Nedenleri Nelerdir?

Boyun ağrıları yaşa bağlı olarak da gelişebilmektedir. Boyun eklemlerinde oluşan kıkırdak ve eklem aşınmaları oldukça zor hareket etmenize ve ağrı çekmenize sebep olur.

Günlük hayatın bir parçası olan bilgisayar kullanmak ya da telefonla meşgul olmak gibi rutin işler sonucunda ise boyunda kas gerilmeleri meydana gelmektedir. Kas gerilmeleri can yakacak derecede olabilmektedir.

Boynunuzdaki fıtıklaşmış disklerin sinire baskı yapması sebebiyle de sinir sıkışması yaşamanız muhtemeldir. Bu sinir sıkışması sinirlerinize baskı yapar ve ağrı verir.

Bir kaza sonucu ya da ani ve yanlış bir hareket sonucunda boynunuzda oluşan yaralanmalar da boyun ağrısının nedenleri arasında sayılabilmektedir.

Bunların yanı sıra tıbbi geçmişinizde bulunan iltihaplı romatizma, kanser ve menenjit gibi ağır hastalıklar da boyun ağrılarınızı tetikleyebilmektedir.

Boyun Ağrısı Tedavi Etme Yöntemleri Nelerdir?

Boyun ağrısını tedavi etmek pek çok şekilde mümkündür. Doktorunuzun vereceği ve sadece reçete ile alınabilen güçlü ağrı kesiciler ve kas gevşeticilerle ağrıyı azaltmak hatta tamamen kesmek mümkündür. Fizik tedavi hizmeti alarak boyun ve duruş pozisyonlarınızı iyileştirerek tedavi olmanız da bir seçenektir. Deri altı elektriksel sinir stimülasyonu olarak adlandırılan TENS ile ağrılı bölgeye elektrik darbeleri verilebilir. Ağrıyı gidermek adına doktorunuz boynunuzdaki sinir köklerinin yanında bulunan küçük faset eklemlerine steroid enjeksiyonları yaparak ağrınızı hafifletip kesebilir.

Tedavi amaçlı olarak nadiren başvurulan bir diğer yöntem ise ameliyattır. Ameliyat edilen hastalar da sinir köklerini ve omurilik sıkışmalarını önlemek amaçlanmaktadır. Daha yumuşak bir tedavi için boynunuzu destekleyen yumuşak bir yastık kullanmakta boyun ağrılarınızı gidermesi mümkün olan bir tedavidir.