Evde Fizik Tedavi Ücreti

Evde Fizik Tedavi hizmetleri, felç (inme), MS, Parkinson, omurilik yaralanmaları gibi nörolojik hastalıklarda, kalça-diz protezleri, kalça kırığı, ön çapraz bağ ameliyatları sonrasında veya kasları zayıflamış, yürüyemeyen ileri yaştaki bireylerde, hareket kısıtlılığı olan hastalarda fizik tedavi hizmetlerinin evde sağlanmasıdır. Evde fizik tedavi hizmetlerinde, tedavi süresi ve planı fizik tedavi uzmanı tarafından belirlenir. Fizyoterapist, fizik tedavi uzmanının belirlediği tedavi planına göre kişiye bu hizmeti hastanın evinde sağlar.

Fizik tedavi uygulamalarının kapsamının ve sıklığının belirlenmesinde; hastanın yaşı, tıbbi öyküsü ve fiziksel durumu önemli kriterlerdir. Fizik tedavi seansları ortalama 1 saat sürmekle birlikte hastanın yaşı, hastalığı, fiziksel durumu ve kapasiteleri göz önüne alınarak değerlendirmeler sonucu tedavinin sıklığı belirlenir. Bütün hastalıklar kişiye göre değişiklik gösterdiği için tedavi uzunluğu ve dozu bireye özel planlanmaktadır.

Evde fizik tedavi hizmeti size şu konularda yardımcı olmayı amaçlar:

• Hastanede tedavi alamayan ya da tercih etmeyen hastalarımıza kendi evlerinin konforunda gerekli en iyi tıbbi desteği sağlamak,
  • Kendi Fizik Tedavi Doktorunuzun belirlediği tedavi programlarını uygularak, sizi sağlığınıza yeniden kavuşturmak,
  • Genel vücut yapınız, yaşamınızda sizi etkileyen stres etmenleri, postüral duruşunuz, beslenme rutininiz gibi pek çok etmeni göz önüne alarak tedavi sonrası yaşamınızda bir rutin oluşturarak gerekli desteği
  • sağlamak.

Evde Fizik Tedavinin avantajları nelerdir?

• Evde fizik tedavinin hasta açısından birçok avantajı bulunmaktadır:
  • Hasta evinin güven verici konforunda fizik tedavi hizmetine ulaşabilmektedir.
  • Kişi fizik tedavi uygulaması sırasında kendisini daha rahat hisseder.
  • Hastanın fiziki problemleri söz konusu olduğu için, hastaneye gidip gelmek hasta için zorluk oluşturabilir. Bu nedenle hastanın fizik tedavi seanslarını evde alması kendisi ve ailesi açısından daha konforludur.
  • Hasta kliniğe gitmek için herhangi bir enerji harcamadığı için yorulmamıştır böylece tedavi için yapılan egzersizleri daha etkili bir şekilde Tedaviye konsantre olabilir ve en iyi iyileşmeyi sağlayabilir.
  • Fizyoterapist hastayı en çok zaman harcadığı yerde görür, günlük olarak ihtiyaç duyduğu hareketler üzerinde çalışmak ve daha sonra hastanın kendi başına yapacağı egzersizleri göstermek bu sayede daha kolay olmaktadır.
  • Fizyoterapist hastayı etkileyebilecek risk faktörlerinin yanı sıra evin düzeniyle ilgili olumsuzlukları belirleyerek ortamı hastaya uygun hale getirebilir. Bu uygulama özellikle yaşlı hastalar için düşme riskini azaltabilmektedir.
  • Evde fizik tedavi ileri yaştaki kişiler için; düşmeyi önlemek, denge bozukluklarını tedavi etmek ve yaşam kalitesini iyileştirmek konusunda önem taşımaktadır.
  • Fizik tedavi seansı hasta için de uygun zamanda planlanacağı için daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşir.

Evde Fizik Tedavi Hangi Rahatsızlıklarda Uygulanır?

• Postür bozuklukları
  • Fıtık
  • Felç
  • Parkinson
  • MS
  • Omurilik yaralanmaları
  • Kalça kırığı
  • Kalça-diz protezleri
  • Bağ ameliyatları vb.
  • Spinabifida, cerebral palsy, tortikolis vb.

Evde fizik tedavi hizmetinin hasta ve hasta yakınlarına avantajları nelerdir?

• Evde fizik tedavi hizmeti ile mevcut rahatsızlığı ile yürümekte güçlük çeken hastaların tedavilerine evde devam etmeleri, hasta konforu açısından kolaylık sağlamaktadır.
  • Fiziki problem yaşayan ve fizik tedavi alması gereken hastalarda hastane ulaşımı sorun olabilmektedir. Evde fizik tedavi hizmeti ile evde fizik tedavi hizmeti hastalar için kendi evlerinin konforunda tedavilerine devam etmesi nedeniyle hasta ve hasta yakınları açısından kolaylık sağlamaktadır.

Evde fizik tedavi süreçleri nasıl işler?

İlk olarak fizik tedavi hekimi hastayı detaylı bir şekilde muayene ederek hastanın durumu hakkında bir değerlendirme yapar ve gerekli olan tedaviyi belirler. Bütün hastalıklar kişiye göre değişiklik gösterdiği için tedavi uzunluğu ve dozu bireye özel planlanmaktadır.  Fizik tedavi seansları ortalama 1 saat sürmekle birlikte hastanın yaşı, hastalığı, fiziksel durumu ve kapasiteleri göz önüne alınarak değerlendirmeler sonucu tedavinin sıklığı belirlenir. Fizyoterapi uzmanı evde fizik tedavi için gerekli olan ekipmanı (TENS, ultrason, elastik bantlar, denge yastıkları gibi) yanında getirmektedir.

Evde Fizik Tedavi Ücreti

Evde fizik tedavi ücreti verilecek hizmete, bölgeye ve fizik tedavi uzmanına göre farklılık gösterebilir. 2022 yılı itibariyle evde fizik tedavi ücreti için lütfen bizlerle iletişime geçiniz.

Özellikle İzmir gibi büyükşehirlerdeki ulaşım problemi düşünüldüğünde evde fizik tedavi zamandan da tarasarruf etmenizi sağlar.

Ek olarak; kurşun ağırlık, theraband, grasston seti, kupa seti, egzersiz yastıkları ve kinesioband gibi fizik tedavi ekipmanları rahatlıkla taşınabilir durumdadır. Fizyoterapist bu ekipmanlar ile klinik ortamını evinize taşıyabilir.