Glutatyon Nedir ?

Glutatyon vücudumuzdaki en güçlü antioksidandır. Üç tane aminoasitin birleşmesinden oluşur.Bunlar sistein, glisin ve glutamik asittir.
Vücudumuz için gerekli olan enerji hücrelerdeki mitokondrilerde sentezlenir.Oksijen ile yediğimiz besinlerdeki yapıtaşları reaksiyona girerek enerji üretirler.Ama bu sırada bazı istenmeyen “serbest radikal “ dediğimiz maddeler açığa çıkar.Sigara, alkol, katkı madde içeren gıdalar, kirli hava, stress, düzensiz beslenme ve uyku da bu maddeleri arttırır.Normalde vücudun bu istenmeyen serbest radikalleri ortadan kaldırma mekanizmasına “Antioksidan kapasite” denir.Bu kapasite yaşla ve yaşam şekli ile azalabilir.En önemli elemanı ise glutatyondur.
Sağlıklı kalmak, hastalıklardan korunmak, yaşlanmayı yavaşlatmak, hasarlı hücreleri onarmak, bağışıklığı güçlendirmek, kas ağrılarını azaltıp performansı arttırmak , ağır metal ve toksinlerden kurtulmak için gereklidir. 20 yaşından sonra yapımı azalmaya başlar ve 40 yaş üzerinde yatersizlik hissedilir olur..Glutatyona en çok ihtiyaç duyan organ karaciğerdir.Alkol alımı bu nedenle Glutatyon seviyelerini düşürür.Gıdalarla alınan miktarı ihtiyacımız altında kalmaktadır.O nedenle dışardan alınması gerekir.Damar yolu ile uygulanmasının ağızdan alınmasına göre çok daha etkili olduğu saptanmıştır.
Hangi durumlarda yapılmalı;
- Kalp krizi, damar sertliği
-Yüksek kolesterol
-Eklem romatizması
-Enfeksiyon hastalıkları
-Kanser
-Alzheimer hastalığı
-Parkinson hastalığı
-Diyabet
-Eklem kireçlenmesi
-Katarakt
-Astım
-Karaciğer hastalıkları
Doz tayini ve uygulama mutlaka doktor kontrolünde yapılmalıdır.
Hastalıkları iyi tedavi etmek kadar hatta daha fazla hastalıklardan korunmak önemlidir.Hepimize sağlıklı günler dilerim.