Kas Hastalıklarında Fiziksel Tedavi Nasıl Yapılır?

Vücudumuzun birçok hareket özgürlüğünü sağlayan kaslar bazı durumlarda bu yetisini kaybedebilir. Tıptaki adıyla kas distorifisi denilen kas hastalıkları bazen çok ciddi boyutlara ulaşabilir. Bazen bu hastalığa sahip insanlar konuşma ve yürüme kabiliyetini kaybedebilir. Hatta kendilerine bakma ve kendi işlerini yapma eğilimi bile gösteremeyebilirler.

Bazen çok ciddi semptomlar görülse de senelerce hafif semptomlarla beraber insanlar hayatına devam edebilir. Aslında kas hastalıklarının kesin bir tedavisi yoktur. Fizik tedavi ve bazı ilaçlar ile hastalığın seyri durdurulabilir veya yavaşlatılabilir. Kas hastalıkları genler, yaş, hastalığın ilerleyiş durumu ve etkilenen kas türlerine göre değişiklik gösterir.

Kas Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Kas hastalığına yakalanmış kişiler her yaştan olabilir. Özellikle gençlerde ve çocukluk yıllarında bu kas hastalıkları daha belirgin belirtiler verir. Örneğin sık sık kas krampları geçirmek, güçsüz kaslara sahip olmak, kavisli ve eğimli omurga yapısı, sık sık düşmek ilk belirtiler arasındadır.

Hatta bazı hastalarda parmak uçlarında yürümek, sarkık göz kapakları, kalp sorunları, hareket ederken özellikle kalkma, koşma, yürüme ve merdiven çıkıp inme gibi hareketleri yaparken zorlanma görülebilir. Teşhis için geç kalınmadan mutlaka bir sağlık kuruluşuna gidilmelidir. Kas hastalığı tanısı için ilk önce EMG ve elektromiyografi istenir. Ayrıca bazı kan tahlilleri istenebileceği gibi doktorunuz duruma göre MR veya ultrason görüntüsü isteyebilir.

Kas Hastalıkları Tedavisi Ve Fizik Tedavi Süreci Nedir?

Kas hastalıklarında fiziksel tedavi nasıl yapılır diye düşündüğümüz zaman öncelikle eğitimli bir fizik tedavi uzmanı tarafından tedaviye başlanması gerektiğini unutmamak gerekir. Fizik tedavi sürecinde öncelikle kasları güçlü ve esnek tutmak için bazı egzersizler yapılır. Bu egzersizler her gün evde de kişi tarafından verilen sayılar ile tekrar edilmeli, ihmal edilmemelidir.

İlaçla desteklenen fizik tedavi yöntemi aynı zamanda kasların hareket kabiliyetini tamamen kaybetmemesi için önemlidir. Pasif ve aktif esneme hareketleri ile farklı egzersiz programları uygulanır. Pasif esneme de önce kaslar yavaş ve dikkatli bir şekilde esnetilir. Aktif esneme sırasında ise hareket kabiliyetini arttırmak amacıyla egzersizler yapılır.